Analizand ipoteza prezentata, respectiv cea in care este declarata o epidemie cu coronavirus, aplicarea prevederilor contractuale, coroborate cu dispozitiile OuG nr.2/2018 conduc la urmatoarele cursuri de actine.
- In cazul in care pandemia este stabilita/declarata oficial de catre autoritatile nationale din tara de destinatie, anterior inceperii sejurului, exista posibilitatea ca prestatorii de servicii sa nu fie in masura sa-si indeplineasca obligatiile, situatie in care noi (Agentia Organizatoare) nu putem asigura serviciile asumate, ocazie cu care Calatorul poate alege sa mearga la destinatie intr-o perioada ulterioara. Sau poate sa renunte la pachetul de servicii, fara penalitati. Aceasta ipoteza se aplica si in cazul in care destinatia este intr-o localitate „inchisa”, ca urmare a intrarii in carantina.
- Daca pandemia este stabilita/declarata oficial de catre autoritatile nationale de la destinatie, anterior inceperii sejurului, iar prestatorii de servicii sunt in masura sa-si indeplineasca obligatiile, noi putem furniza serviciile si Calatorul, la discretia sa, poate alege sa mearga la alta destinatie sau sa renunte la pachetul de servicii cu suportarea penalitatilor prevazute in contract, cele standard sau cele speciale, dupa caz. Precizam ca, in aceasta ipoteza, nu poate fi acceptata afirmatia potrivit careia „nu mai pot calatori din cauza unor circumstante inevitabile si extraordinare ca si cazul de fata (epidemina mondiala de coronavirus).”
De asemenea, subliniez ca „aparitia unor circumstante inevitabile si extraordinare” despre care amintiti, reprezinta un eveniment extraordinar, imprevizibil si insurmontabil ce face imposibila executarea obligatiilor de catre Agentia Organizatoare sau continuarea indeplinirii acestor obligatii devine imposibila. Facand o analiza sistematica si teleologica a textului de lege consacrat de OuG nr.2/2018, observam ca exista 2 conditii ce trebuie indeplinite cumulativ, respectiv existenta unor circumstante inevitabile si extraordinare si, cea de-a doua conditie, „care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinaţie”.
Daca nu e indeplinita si cea de-a doua conditie nu putem accepta invocarea acestui argument in sensul in care ar impiedica Turistul sa se deplaseze la destinatie. Refuzul sau teama unui calator de a incepe calatoria, indiferent de motive, reprezinta o anulare a acesteia, cu consecinta aplicarii penalizarilor standard sau a celor speciale, in cuantumurile/procentele stabilite in Contract.
ce se intampla cu vacantele din decembrie
Buna dimineata Ana, pentru a putea raspunde la aceasta intrebare, avem nevoie de mai multe informatii.
Vacantele rezervate in luna Decembrie 2019? Care este perioada de calatorie?
Mentionam ca in momentul de fata turoperatorii gestioneaza situatia rezervarilor cu calatorie in perioada imediat apropiata. Pentru cei care au o perioada de calatorie mai indepartata recomandam evitarea cererilor de anulare deoarece in acest moment, in destinatiile / perioadele unde zborurile nu sunt anulate, orice anulare implica penalizari conform contractului.
Buna ziua, ce de intampla. cu asigurarea? Acopera sau nu riscul infectarii cu COVID ?
În general, majoritatea polițelor de asigurare de călătorie nu acoperă pierderile cauzate de epidemii sau pandemii.
In aceasta perioada ar fi bine insa ca cei care doresc sa fie despagubiti, indiferent de motiv, sa se adreseze Departamentului de Daune al asiguratorului. Raspunsul difera de la caz la caz si singurul care poate da un raspuns valid este asiguratorul.
Pentru compania partnera Cocktail Hoidays, asiguratorul este Mondial Assistance iar datele de contact sunt urmatoarele: adresa de email [email protected] sau la numarul de telefon +40 21.312.22.37.
Buna seara, am platit in ianuarie avansul de 160 de euro pentru o vacanta in Bulgaria in perioada 5 – 12 iulie.Diferenta de bani pana la 550 de euro trebuie sa o dau pana pe 31 martie . Daca nu platesc am inteles ca pierd avansul.Ce ma sfatuiti sa fac sa achit toti banii? ..daca ii pierd pe toti cu aceast coronavirus? asa macar pierd doar avansul.
Buna dimineata,
in primul rand trebuie sa verificati cu agentia de la care ati achizitionat sejurul sau de unde l-ati achizitionat, daca se poate amana plata. Nu este obligatoriu sa se intample acest lucru, dar anumiti furnizori mai reusesc sa amane platile in situatia de fata, fiind mai intelegatori.
In cazul in care nu mai achitati in momentul de fata, este foarte posibil ca furnizorul de servicii sa va anuleze rezervarea si sa pierdeti avansul achitat.
Avand in vedere ca pana la data de plecare mai aveti timp, nu trebuie sa va faceti griji, este foarte posibil ca aceasta pandemie sa treaca si sa puteti merge in vacanta asa cum ati stabilit. In situatia in care situatia nu se amelioreaza si Hotelul nu mai poate presta serviciile, atunci acesta este obligat sa va returneze inapoi intreaga contravaloare a sumei achitate.
Romania este tara care restrictioneaza iesirea din locuinte in momentul actual. Presupundand ca tara de destinatie nu are restrictii si sejurul poate avea loc, cum poate calatorul sa paraseasca locuinta?
Buna ziua doamna Alexandra,
Fata de imprejurarea ca un calator nu poate sa paraseasca locuinta, datorita restrictiilor impuse de autoritatile romane, genereaza imposibilitatea inceperii sejurului conform contractului. Aceasta imprejurare nu se datoreaza culpei agentiei de turism, care este in masura sa-si indeplineasca obligatiile contractuale asumate.
Solutia identificata de specialistii nostri in acest caz, reciproc avantajoasa pentru ambele parti, este reprogramarea sejurului cu luarea in considerare a urmatoarelor aspecte:
– Tariful va fi cel aplicabil noii perioade sau noului pachet
– In cazul existentei unei penalitati pe care prestatorii de servicii le solicita (e.g.: prima noapte de cazare etc.), acestea vor fi suportate de catre calator
– O alta solutie ce a fost incurajata chiar de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului este eliberarea de catre agentia de turism a unui voucher care atesta creanta comerciala a calatorului si care poate fi valorificat oricand, la discretia sa, in vederea achizitionarii de servicii specifice.
Facem totusi precizarea ca solutiile prezentate au caracter de recomandare, nu creeaza obligatii legale, nu pot fi utilizate in nicio imprejurare si pentru solutionarea oricarei spete sunt necesare toate documentele si informatiile referitoare la acea speta.
Buna ziua,
Ce se întâmpla cu sejurul din Egipt, programat pentru 12 Aprilie. Se anulează , se amâna ? Varianta – se face, nu cred ca e plauzibila. Mulțumesc
Buna ziua,
in momentul de fata suntem in discutii cu clientii si furnizorii de servicii si va asiguram ca facem tot posibilul pentru a solutiona pachetele cu plecare imediata.
Avand insa in vedere numarul mare de solicitari rezervarile vor fi solutionate pe rand, in ordinea datei de plecare si vom reveni cu raspuns in urmatoarele zile, in functie de fiecare program si plecare in parte.
In cazul in care aveti o rezervare facuta pentru plecare in data de 12 aprilie, in situatia in care serviciile nu pot fi oferite veti fi contactati de catre agentul dvs. de turism in vederea analizarii optiunilor de modificare a rezervarii.
Va multumim anticipat pentru rabdarea si intelegerea dumneavoastra!
Am vacanta in luna septembrie in Cipru, as putea amana pentru luna septembrie 2021 vacanta? Nu as vrea sa renunt, dar avand in vedere ca anul acesta este compromis, nu as risca. Multumesc!
Buna ziua doamna Madalina,
In ceea ce priveste modificarea datei de plecare cu una in sezonul 2021 in acest moment nu este posibila, avand in vedere ca niciun furnizor nu a emis tarife inca. Pentru plecari mai indepartate in sezonul de vara 2020, asa cum este cea a dvs., noi recomandam turistilor nostri evitarea cererilor de anulare/modificare. Timpul va rezolva multe necunoscute iar asteptarea poate aduce rezolvari pozitive pe care nici nu le banuim in acest moment.
Mai mult decat atat, in acest moment, in destinatiile / perioadele unde zborurile nu sunt anulate, orice modificare din partea turistului implica penalizari conform contractului. In ceea ce priveste pachetele Cocktail Holidays, anularea unui pachet implica penalizari de 20% din pretul din pretul pachetului de servicii/persoana, daca renuntarea se face incepand cu data confirmarii serviciilor, pana cel tarziu cu 31 zile inainte de data inceperii sejurului, exceptand ziua plecarii. Asadar mai aveti timp la dispozitie pentru a vedea cum evolueaza situatia si a lua o decizie ulterior.
Buna ziua, prieteni! Am contractat o vacanta in Rodos, 23 iunie. In conditiile izolarii la domiciuliu si a starii de urgenta nu pot plati a doua rata la timp. Se poate amana si cat timp? Daca situatia de urgenta de prelungeste pana in luna iunie putem schimba data calatoriei spre toamna si in ce conditii? Multumesc!
Buna ziua,
Pentru a veni în întâmpinarea turiștilor, Cocktail Holidays a decis amânarea plății pachetelor cu termene scadente la 31.03.2020, până la data de 30.04.2020. Va rugam totusi sa tineti aproape cu agentul dvs. de turism pentru a va tine la curent cu toate modificarile/noutatile legate de pachetul dvs.
Pentru pachetele de vacanta din vara 2020, in acest moment, recomandam evitarea cererilor de modificare/anulare. In acest moment, in destinatiile / perioadele unde zborurile nu sunt anulate, orice anulare implica penalizari conform contractului. Trebuie sa aducem la cunostinta tuturor clientilor regulile care stau la baza conceptului de early booking. Pana acum cele mai multe pachete s-au rezervat avand la baza reduceri semnificative de early booking. Pentru obtinerea reducerilor promovate si dorite de turisti, platile se fac anticipat catre furnizorii de servicii turistice – hoteluri, companii aeriene. Un val de anulari ne-ar putea pune in imposibilitatea de a restitui imediat avansurile deja achitate, pe care trebuie sa le recuperam din strainatate.
Asadar facem apel la intelegerea dvs. pentru a reusi si de aceasta data sa facem fata acestei situatii impreuna, cu mult calm si in mod rational. Timpul va rezolva multe necunoscute. Asteptarea poate aduce rezolvari pozitive pe care nici nu le banuim in acest moment.
Buna ziua.
Am achitat un avans pentru o calatorie in Portugalia in data de 3 octombrie 2020 si as dori sa-mi spuneti in ce conditii as putea primi inapoi suma fara penalizari. In contextul pandemiei, daca nu se poate realiza excursia am inteles din celelalte raspunsuri ca se merge pe ideea amanarii acesteia la o data ulterioara. In aceasta situatie se elibereaza un voucher pentru care tot turistii trebuie sa plateasca imensa suma de 40 euro/persoana – pentru o simpla hartie (chiar daca acestia nu au nici o vina ca excursia nu se poate realiza) si cu riscul de a se imbolnavi (pe care nu stiu daca agentia si-l asuma) vrand/nevrand trebuie sa efectueze acea excursie. Mi se pare injusta aceasta politica, dar in aceasta situatie cred ca varianta cea mai corecta ar fi ca reprogramarea excursiilor la o data ulterioara sa fie exclusiv o optiune a turistilor si nu o obligatie indiferent de optiunea acestora, fortati fiind de pierderea unor sume reprezentand penalitati care nu sunt din vina lor. Va multumesc si vin cu rugamintea de a incerca sa va puneti in locul nostru atunci cand luati aceste decizii.
Buna ziua,
Avand in vedere ca la momentul actual in luna octombrie nu exista impedimente in prestarea vacantei dvs., nu se pot face modificari decat conform contractului. Asadar operatorul de turism, poate presta serviciile iar daca dvs. doriti sa anulati veti fi penalizat conform contract. Totusi, recomandarea noastra este ca dvs. sa aveti rabdare, deoarece pana in luna Octombrie cu siguranta ca se vor mai schimba multe.
In concluzie, daca intre timp starea de urgenta se prelungeste si noi nu vom mai putea presta serviciile, dvs. veti avea posibilitatea de a anula fara penalizari. Va multumim!
Buna ziua,
Credeti ca mmai este posibila o vacanta in Portugalia (Madeira) din 23 iunie? Avem vreo sansa sa putem pleca?
Multumesc
Buna ziua, Cristina. Momentan nu avem o informatie oficiala despre plecarea in Portugalia. Pana pe 28 iunie este stare de calamitate la ei, deci este posibil sa stai in carantina. Prima noastra plecare in Madeira este pe 5 septembrie. Speram ca pana atunci, totul se va clarifica.
Buna ziua,
Eu am cumparata un sejur in Turcia Alanya la Hotel Alan Xafira deluxe and Spa 5* in perioada 14-28 septembrie 2020. Intrebarea este daca sunt probleme cu plecarea in aceasta perioada si cum va fi conceptul de all inclusive. Chelnerii turci nu vorbesc limbi straine si nu cred ca va functiona asistenta la masa, ca sa nu mai spun ca le trebuie f mult personal pentru asta. Alta intrebare ar fi daca este cu asistenta la masa macar pot sa vad mancarea si sa mi-o aleg? Cu bauturile la fel cum va fi? am platit all inclusive nu alacarte.
Daca ma puteti lamuri ar fi minunat
Buna ziua Carmen. Momentan nu avem informatii oficiale. Din pacate nici ei nu se pot pronunta exact despre ce si cum va fi, dar probabil ca in septembrie va fi in regula. Legat de servirea meselor, cu siguranta Guvernul Turc va gasi cele mai bune variante pentru siguranta calatorilor. Imediat ce aflam si noi informatii concrete le vom face publice pentru a informa turistii.